Concert Hoop

In de maand september wordt in Helmond herdacht dat de stad in 1944 bevrijd werd. Dit jaar is dat 80 jaar geleden. Na barre jaren kregen de mensen weer hoop op een betere toekomst in vrijheid. Een hoop die ze al die oorlogsjaren gekoesterd hadden en die hen op de been hield. Na die verschrikkelijke jaren wilden we nooit meer oorlog, dat was onze vaste overtuiging.

De realiteit van vandaag is helaas anders: de oorlogsdreiging is dichterbij dan ooit. Mensen uit oorlogsgebieden zoeken hier bij ons veiligheid, terwijl de oorlogen nabij en veraf helaas voortduren. Voor het Helmonds Kamerkoor lag het thema HOOP daarom voor de hand.

Er is voor dit concert samenwerking gezocht met verschillende muziekstijlen en leeftijden.
Leerlingen van het Carolus Borromeus College zullen op artistieke wijze medewerking verlenen aan dit concert. Het Jongerenkoor Jocanto zal naast het Helmonds Kamerkoor in hun eigentijdse stijl het thema bezingen. Zo krijgt de luisteraar een gevarieerd programma voorgeschoteld dat alle leeftijden weet te boeien. Wij nodigen iedereen van harte uit om dit mee te maken op

Zondagmiddag 29 september in het Atrium van het Carolus Borromeus College, Markesingel 2 in Helmond. Aanvang 15:00 uur.

Kaarten zijn te koop aan de kassa bij het concert of te bestellen via deze website.
Volwassenen 10 euro, jongeren tot 18 jaar 5 euro.