Dirigent

Peter-Paul van Beekum (1974) behaalde in 2013 zijn bachelor koordirectie aan het Fontys Conservatorium te Tilburg bij Louis Buskens.

Als tweede hoofdvak studeerde hij zang bij Xenia Meijer. Voor zijn studie aan het conservatorium kreeg hij les van Fokko Oldenhuis als onderdeel van de Meerjarige Dirigenten Opleiding aan het UCK te Utrecht.

Peter-Paul is koordirigent bij Cappella Ad Fluvium, het Helmonds Kamerkoor en de cantorij van de San Salvator gemeenschap en orkestdirigent bij Muziektheater Apeldoorn. Daarnaast valt hij regelmatig in bij de betere kamerkoren in de regio. Recentelijk volgde hij een masterclass bij Daniel Reuss en Hans Leenders in samenwerking met Studium Chorale. Peter-Paul heeft daarnaast veel ervaring opgedaan door het zingen bij gerenommeerde dirigenten als Ton Koopman, Kaspars Putninš, Hans Leenders, Daniel Reuss, Gijs Leenaars en Fokko Oldenhuis. De afgelopen jaren volgde hij masterclasses bij de Kurt Thomas Cursus en het Brabantkoor.

Naast zijn werkzaamheden als dirigent is hij als zanger verbonden aan professioneel kamerkoor Studium Chorale onder leiding van Hans Leenders, Bachkoor Holland onder leiding van Gijs Leenaars en Amsterdam Baroque Choir onder leiding van Ton Koopman. Daarnaast zingt hij met veel plezier in kleinere ensembles en solo.